Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(1)
Forma i typ
Książki
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(1)
Placówka
WP130 (św. Wincentego 85)
(1)
Autor
Żylińska Marzena
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(1)
Język
polski
(1)
Temat
Edukacja alternatywna
(1)
Freinet, Celestyn (1896-1966)
(1)
Fröbel, Friedrich (1782-1852)
(1)
Korczak, Janusz (1878?-1942)
(1)
Metody nauczania
(1)
Montessori, Maria (1870-1952)
(1)
Parkhurst, Helen (1887-1973)
(1)
Steiner, Rudolf (1861-1925)
(1)
Uczenie się
(1)
Wychowanie
(1)
Temat: czas
1801-1900
(1)
1901-2000
(1)
2001-
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
1 wynik Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 395-404.
Książka jest adresowana do osób zainteresowanych pedagogiką freblowską, steinerowską, Montessori, planem daltońskim, pedagogiką freinetowska, unschoolingiem lub szkołami demokratycznymi, które chciałyby wiedzieć, czy współczesna nauka potwierdza intuicje ich twórców.Publikacja może też służyć pomocą nauczycielom, którzy chcieliby wdrożyć do swojej praktyki rozwiązania stosowane w omówionych nurtach, a także rodzicom, którzy szukają dla swoich dzieci szkoły i chcieliby dowiedzieć się, co oferują konkretne podejścia.W książce omówione zostały następujące nurty:- pedagogika Friedricha Froebla - autorką rozdziału jest Sylwia Kustosz.- pedagogika waldorfska - autorką rozdziału jest Maria Borzęcka.- pedagogika Montessori - autorkami rozdziału są Dominika Stępień-Buczek i Izabella Gorczyca.- plan daltoński - autorami rozdziału są Anna i Robert Sowińscy.- pedagogika Freinetowska - autorką rozdziału jest Marzena Kędra.- edukacja demokratyczna - autorką rozdziału jest Marianna Kłosińska.Autorami bogatych komentarzy naukowych są: dr Marek Kaczmarzyk (biolog UŚ), dr Marcin Jaracz (neuropsycholog Collegium Medicum UMK i dr Marzena Żylińska (metodyk).Fragment wstępu:"Prezentowany wybór alternatywnych nurtów nie wyczerpuje całej palety prądów i kierunków pedagogicznych, ale koncentruje się na najczęściej spotkanych w polskich szkołach. Zależało mi na tym, by każdy z nurtów był opisany przez osoby, które stosują go w praktyce, by był to przekaz osobisty, a teksty zawierały nie tylko teoretyczne informacje, ale i subiektywne oceny i płynące z doświadczenia relacje. Czytając po raz pierwszy nadesłane teksty, wiedziałam, że była to dobra decyzja, bo jak pokazują wnioski płynące z badań psychologów i neurobiologów, o tym, czy coś nas porusza, decydują emocje, a te towarzyszą osobistemu zaangażowaniu."dr Marzena Żylińska
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22149 (1 egz.)
Kaucja: 0,00 zł
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej